AMA SCHOOL - základní škola a mateřská škola montessori o.p.s.
Široký vrch 363, 434 01 Most
office@amaschool.cz | +420 702 279 927
SPONZOŘI | KALENDÁŘ | FOTOGALERIE

MARTIN BOREK

Zástupce ředitele, Montessori průvodce ZŠ a MŠ, třídní učitel Elementary I., metodik prevence a speciální pedagog a marketingový specialista

O MNĚ

Mé jméno je Martin Borek a jsem zástupcem ředitele, třídním učitelem v 1. trojročí, metodikem prevence a speciálním pedagogem. Mezi mé hobby patří právě práce s dětmi, a to již od dětského věku. Prošel jsem všemi vrstvami parlamentů mládeže (až po národní) a byl jsem předsedou Mosteckého parlamentu mládeže.  Organizoval jsem veřejné akce pro děti, akce ve školách, diskuze s hosty, preventivní programy apod. Za největší úspěch považuji velkou akci „Šikana může překvapit i Tebe!“ na osvětu o šikaně a kyberšikaně. Přes parlamenty mládeže jsem se dostal mezi velmi zajímavé lidi, kteří byli součástí našich akcí. Organizovali jsme např. diskuzi kandidátů na volbu prezidenta ČR. Poté jsem se stal koordinátorem mosteckého parlamentu mládeže.

 

Od roku 2011 jsem certifikovaným LEKTOREM PROJEKTU „Nenech sebou zametat!“. Mám za sebou spoustu školení, seminářů a diskuzí s odborníky na téma šikana, kyberšikana a Úmluva o právech dítěte. Zrealizoval jsem workshopy na základních a středních školách, na kterých jsme právě se žáky řešili tato problematická témata. Realizoval jsem část adaptačních kurzů pro různé střední školy z pohledu prevence.

 

Do mé praxe patří od roku 2013 spousta aktivit volnočasového charakteru – Středisko volného času v Mostě, organizace akcí pro děti, zájmové kroužky, příměstské i pobytové tábory a spousta dalších.

Od roku 2014 jsem součástí úžasného tábora pro děti. Letní dětský tábor Krušnohor je pro mě opravdu srdcovka. Vytváříme super program, který mají děti velmi rády. Protože jsem ve vedení tohoto tábora, věnuji se pokaždé celý rok přípravě tábora pro 200 dětí.

 

Po střední průmyslové škole v Mostě jsem vystudoval magisterské studium SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA na pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.

Poté jsem se rozhodl pro KVALIFIKAČNÍ STUDIUM PRO ŘEDITELE ŠKOL – Lídr školy od Národního pedagogického institutu.

 

Pár z mých kurzů a školení:

  • KURZ ANGLICKÉHO JAZYKA při pobytu v Londýně
  • MONTESSORI KURZ – AMI 6-12 orientation certificate course s Kylou Morenz pro děti na základní škole (6-12 let), který byl pořádán společností AMI – MONTESSORI INSTITUTE PRAGUE
  • Kurz RESPEKTOVAT A BÝT RESPEKTOVÁN
  • Kurz v ERUDIO MONTESSORI akreditovaný MŠMT – GEOMETRIE NÁZORNĚ A HRAVĚ, aneb využití pomůcek Montessori pro výuku geometrie pro základní školy (1. – 9. třída)
  • Kurz PODPORA DĚTÍ S NÁROČNÝM CHOVÁNÍM VE ŠKOLE, který pořádala Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání ČOSIV.
  • Školení MONTESSORI INSTUTE PRAGUE: PROBLÉMOVÉ CHOVÁNÍ VE TŘÍDĚ s Amy Williams
  • Školení MONTESSORI INSTUTE PRAGUE: POZORUJTE, ZVAŽUJTE, ADAPTUJTE – Speciální potřeby ve třídě pro učitele v mateřské a základní škole s Amy Williams
  • Vzdělávací program – JAK ŘEŠIT KONFLIKTY SE “ZLOBIVÝM” ŽÁKEM
  • Vzdělávací program – JAK KOMUNIKOVAT SE “ZLOBIVÝM” ŽÁKEM
  • Workshop ZÁBAVNÉ POKUSY DO HODIN CHEMIE akreditovaný MŠMT
  • Školení DÍLNA PSANÍ A ČTENÍ
  • Školení ČTENÁŘSKÁ A MATEMATICKÁ GRAMOTNOST
  • Workshop RESILIENCE – Jak podpořit psychickou odolnost dětí
  • Workshop PSYCHOHYGIENA UČITELE I ASISTENTA PEDAGOGA
  • Workshop DÍTĚ S ADHD VE ŠKOLE
  • Workshop DÍTĚ S OMJ VE TŘÍDĚ
  • Workshop JAK PODPOŘIT PSYCHICKOU POHODU ŽÁKŮ
  • Kurz DOBRÉ VZTAHY MEZI DĚTMI
  • Kurz PODPŮRNÉ SETKÁNÍ PRO UČITELE, ASISTENTY PEDAGOGA – PRÁCE S TÉMATEM ADHD
  • Kurz KOOPERATIVNÍ LEADERSHIP
  • Kurz JAK NA SOCIÁLNÍ MÉDIA A MARKETING – Jak dělat social, aby dával smysl?
  • Lídr 21. století – Umění vést lidi v dnešní době.
  • Využití čtení ve výuce mluvnice na 1. stupni ZŠ
  • Rizikové chování žáků – povinnosti metodiků prevence a dalších pedagogů z pohledu práva

 

Práce s dětmi mě velmi naplňuje již několik let a jsem rád, že jsem našel skvělou práci, která je zároveň i mým koníčkem.

Moje motto…

„Always think positive“